Auckland & begin Kiwi avontuur - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu Auckland & begin Kiwi avontuur - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu

Auckland & begin Kiwi avontuur

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

12 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Paasmaandag kwam ik aan in Nieuw Zeeland. Werkelijk de meest geschikte dag om aan te komen in een onbekend land, want bijna alles was gesloten. Als klap op de vuurpijl moest ik nog twee uur wachten voordat ik mijn kamer van het hostel in kon. Heerlijk met zo'n jetlag. Ik was bijna in staat om een vliegtuig naar huis te boeken. Gelukkig was daar mijn redding: BURGERKING! Niet zijn geweldige burgers maar wel zijn geweldige WIFI zorgde ervoor dat ik even contact kon hebben met mijn ouders. Ik voelde me gelijk een stuk beter. In die situaties besef je hoe dankbaar je mag zijn met ouders die altijd voor je klaar staan.

De volgende dag kreeg ik een introductie over werken en reizen in Nieuw Zeeland. Ik ontmoette Lena uit Duitsland en besloot samen met haar aan het KIWI-avontuur te gaan beginnen. Woensdag hebben we de Mount Eden (vulkaan) beklommen en wat mooie foto's genomen. Aangezien we nog behoorlijk wat dingen moesten regelen begonnen we pas vrijdag met het betere werk: Nieuw Zeeland ontdekken!

Inmiddels was er een derde reisgenoot bijgekomen; Henriette uit Denemarken. Samen gingen we vrijdag naar Waihake. Een eiland met mooie stranden en mooi uitzicht en die dag mooi weer. Ondanks dat ik me een paar keer had ingesmeerd met zonnebrand, was ik toch een beetje rood geworden. Sunpower! Een andere vrouw was zich wel heel erg bewust van de hoge verbrandingskans; Een hoed zorgde ervoor dat haar gezicht geen zon opving en voor de zekerheid had ze haar gezicht gewit met zonnebrandcreme zonder die uit te smeren. Zeer veilig maar ook zeer grappig:)

Oh ja klein detail, woensdag werkte mijn telefoon ineens niet meer. PANIEK! Gelukkig was er een telefoonexpert die mij kon vertellen dat er niets fout was met mijn telefoon, wel met mijn telefoongedrag. Als echte telefoonaddict had ik veel te vaak op de on/off knop gedrukt. Paar uurtjes wachten en ik was weer in de lucht:)

Zaterdag begon het Kiwiavonutuur! Op naar hot water beach. En hot water beach is niets teveel gezegd. Tussen 9 en 11 's avonds kun je gaten graven waar heet water instroomde en zo gratis kon genieten van je zelfgemaakte hottub. Op de weg naar hot water beach hadden we nog een stop bij Cathedral Coves. Het was een behoorlijke tocht om bij het strand te komen maar het was het waard. Supermooi strand en mooie foto's! De volgende dag gingen we naar Waitoma Caves om in grotten de sterrenhemel aan glowworms te bekijken. De wormen geven licht om insecten aan te trekken & met een soort van visdraad vangen ze de insecten. Heel moooi die sterrenhemel.

  • 12 Mei 2014 - 11:09

    Lammert Groenewold:

    Mooi dat je zo geniet; heb met veel plezier je ervaringen tot dusver op fb gelezen. We blijven je volgen.

  • 12 Mei 2014 - 12:44

    Jellie:

    zo hele belevenis allemaal . fijn dat je mensen hebt ontmoet om mee te reizen .

    hou me op de hoogte eg gezellig om te lezen gr jellie

  • 13 Mei 2014 - 11:54

    Karin:

    Hey meis, leuk om te lezen wat je al beleefd hebt. Ik vroeg me al af hoe het met je ging daar ;).
    Ik wens je nog heel veel plezier daar!!

    Gr Karin

  • 13 Mei 2014 - 22:34

    Klaas:

    Hoi Marijke,
    Fantastisch om je reiservaringen te lezen en te horen dat het je goed gaat. Veel mooie en nog meer nieuwe belevenissen gewenst
    Klaas

  • 13 Mei 2014 - 23:28

    Marijke:

    Bedankt allemaal! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 8700

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 31 Juli 2014

Singapore, Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: