Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu

Singapore!

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

23 April 2014 | Singapore, Singapore

Alweer een week voorbij! 16 april ben ik letterlijk mijn vertrouwde leventje uitgevlogen om de andere kant van de wereld te ontdekken.

De vlucht naar Singapore viel alles mee. We hadden goede films, prima eten en weinig turbulentie dus een goede combinatie. Ik had gelukkig ervaren reizigers naast me zitten dus dat was wel een geruststelling tijdens de vlucht. In Dubai had ik een korte stop en vanaf daar vloog ik verder naar Singapore.

In Singapore aangekomen werd ik opgehaald door Patricia en Daun, familie van Esther. Echt enorm gastvrije mensen wat echt superfijn was. In het huis aangekomen ben ik eerst gaan slapen om mijn jetlag een beetje weg te werken. Wanneer ik weer wakker was zijn we uiteten gegaan bij een Indiaas restaurant. Ik kwam er al snel achter dat er twee dingen enorm belangrijk zijn in Singapore: eten en shoppen. Overal waar je kijkt zie je eettentjes en kledingwinkels.

De volgende dag haalden we Aziatisch ontbijt geloof ik. Al de enigszins westerse eetgelegenheden waren te vol of gesloten. Dus mijn ontbijt was nogal zwaar. De middag gingen we naar de dierentuin (Rainforest zoo). Supermooi om te zien, alleen jammer dat ze een megagrote slang lieten zien tijdens de show. Afgezien van die megagrote slang die door 4 mensen gedragen moest worden, was het erg leuk!

De avond zijn we door de stad gereden om Singapore te bewonderen. We reden door Little India, het deel van de stad wat het meest chaotisch was. De zus van Patricia en haar man zijn daar bekende acteurs dus dat was best grappig. Die avond zijn we naar Gardens at the Bay geweest. Dat is een park met mooie planten, verlichting en mooi uitzicht.

Zaterdag werd een chilldagje op Sentosa Island. Helaas was het zo warm dat we van het strand werden afgebrand. Gelukkig staat Singapore bekend voor hun shoppen dus al snel vonden we verkoeling in de airco van het winkelcentrum. En ik heb echt heel bijzonder nieuws, ik heb gewoon helemaal niets gekocht daar. Ik had een supermooi jurkje gevonden, maar de grootste maat jurk kon ik dicht krijgen maar ademen werd dan toch wat lastig. De kleding is vaak gemaakt op de ' dunne' Aziatische mensen in Singapore. Dus als echte backpacker kocht ik geen onnodige spullen:P

De laatste dag in Singapore heb ik nog even van het thuiszwembad genoten en daarna heb ik mijn spullen gepakt voor de reis naar Nieuw Zeeland. Ik heb het super naar mijn zin gehad in Singapore bij de gastvrije familie van Esther. Inmiddels ben ik in Auckland aangekomen, maar ik heb nog een kleine jetlag, dus de verhalen over Nieuw Zeeland volgen later! Tot dan:)

  • 23 April 2014 - 05:40

    Lammert:

    Goeie start Marijke! Have lot's of fun in New Zealand; Kia Ora.

  • 23 April 2014 - 07:49

    Britt:

    Hoi marijke, leuk verhaaltje! veel plezier in nieuw zeeland, geniet ervan!

  • 23 April 2014 - 09:13

    Jellie:

    gezellig om te lezen . en fijn om te horen dat het begin goed was .zorg goed voor jezelf hoor ! Ik ben gezellig met je moeder en Saskia en herman naar aqua zoo geweest bij de grote wielen tussen leeuwarden n tietjerk . Was er g mooi .

    ben best een beetje jaloers op je hoor .hihii . geniet ervan kijk goed om je heen en natuurlijk pas goed op jezelf > tot horens gr jellie

  • 23 April 2014 - 09:22

    Henk R:

    Leuk verslag. Singapore is een mooie stop-over. Veel plezier in NZ! Ga je nu eerst Auckland verkennen? Een sprong maken van de Sky Tower?

  • 23 April 2014 - 10:01

    Hans:

    Leuk verslag Marijke, ben benieuwd naar de volgende verslagen.
    Veel plezier in Nieuw Zeeland!

  • 23 April 2014 - 17:59

    Vincent:

    Hoi Marijke,

    Dit had je waarschijnlijk niet verwacht, maar goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad,
    Even bij komen en dan lees ik de volgende verhalen wel weer.
    Gr

  • 23 April 2014 - 23:26

    Marijke Bergsma:

    Dankjewel allemaal! Heb inmiddels een busreis geboekt door Noorder en Zuidereiland samen met twee andere meiden die hier net zijn aangekomen. Helaas heb ik een beetje pech, want mijn mobiele telefoon werkt niet meer. Hopelijk kunnen ze er hier vanmiddag wat aan doen anders ben ik wel heel erg afgesloten van de wereld.

    Groetjess!

  • 24 April 2014 - 10:09

    Lammert:

    Hoi Marijke,
    mogelijk werkt je telefoon niet omdat je provider in NZ geen "aansluiting" heeft; vaak is het met een NZ simkaartje opgelost; is trouwens ook veel goedkoper dan met je eigen simkaart. Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 8704

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 31 Juli 2014

Singapore, Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: