The Deepest South - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu The Deepest South - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu

The Deepest South

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

28 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Maandag 12 mei vertrok ik met de bottombus naar het zuiden van Nieuw Zeeland: Dunedin, Invercarchill en Milford Sound! Daarmee moest ik ook afscheid nemen van een heleboel geweldige meiden waarmee ik een supertijd heb gehad! 2 van hen zie ik weer terug in Australie. In Dunedin kon ik bij Hans verblijven, het is beter om bij een local te verblijven omdat je dan meer van de omgeving ziet dan met de kiwi experience. Met de mensen van de kiwibus hebben we de steepest street of the world beklommen. De volgende dag ben ik met Hans naar een museum over de geschiedenis van Nieuw Zeeland geweest & en naar de vlindertuin in het museum.

' S middags gingen we naar Tunnelbeach. Vroeger toen ik nog niet geboren was, was er een vader die zijn dochter een privestrand wilde geven. Hij liet een tunnel graven zodat zijn dochter veilig naar haar privestrand kon. Erg leuk en mooi om te zien. De volgende dag gingen we naar het stationsgebouw, het winkelcentrum en een museum over de Maoribevolking. 'S middags hebben we zeeleeuwen en pinguins gespot. Donderdagochtend was het tijd om Dunedin te verlaten en weer met de groep verder te reizen naar Invercarchill.

Tijdens deze reis hadden we veel stops en dit was een geweldige dag. Onze buschauffeur was nogal 1 met de natuur, dus zo stonden we uiteindelijk bomen te knuffelen voor geluk. We hebben vrouwen en mannetjesbomen ontmoet en geaaid. Het leukste gedeelte was toch wel het zeeleeuwen gedeelte. Hoewel de zeeleeuwen de vorige dag nog heerlijk lagen te luieren op het strand waren ze vandaag wat sneller aangebrand. Goed voor leuke actiefoto's, dat dan weer wel maar ook ik heb het uiteindelijk maar op een rennen gezet. Toen we met zijn allen op de vlucht waren geslagen hoorden we ineens vanuit een andere richting een zeeleeuw brullen. Een aantal sprongen ongeveer een meter in de lucht van de schrik. Met veel gegil, geren en natuurlijk gelach zijn we veilig weggekomen. Een ander hoogtepunt waren de Pinguins die 's avonds het water uitkwamen. Erg laat kwamen we aan in Invercarchill en veel te vroeg moesten we de volgende dag opstaan om naar het mooie Milford Sound te gaan.

Met de bus reden we door de supermooie natuur, water drinken uit de schone rivier, een bootcruise en tot slot een goede douche van de waterval. Hoewel mijn camera niet waterdicht is heeft ie wel mooie foto's gemaakt van deze douche. Na deze superdagen was het weer tijd om terug te keren naar Queenstown en dit te vieren met een heuse dressup party! Samen met Felicia gingen we als farmergirls naar de club. Ook Mickey Mouse, twee katten, een politieagent, nerdie schoolboys, travestiet, een 90's rockstar gingen we op pad. Ja bijzondere avond. Zoals verwacht hebben we de volgende dag heerlijk uitgeslapen en daarna heb ik rondgelopen en van het weer genoten aan het strand. Prima en goedkoop dagje voor het dure Queenstown. De volgende dag was het tijd om echt afscheid te nemen van Queenstown! In mijn volgende blog meer over het zuidereiland!

BAAAIII

  • 28 Mei 2014 - 17:32

    Klaas:

    Hoi Marijke, iedere keer weer leuk om je reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken. Blijft toch een geweldige ervaring om zo'n reis te kunnen maken. Blijf ervan genieten.

    Groeten en alle goeds,
    Klaas

  • 29 Mei 2014 - 05:41

    Marijke:

    Dankjewel Klaas! Is inderdaad super! Mijn reis loopt op zijn eind dus zal nog even volop genieten. 4 juni naar Australië naar Sydney en Melbourne dan 11 juni naar huis!loop beetje achter in mijn verslagen:p Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 8706

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 31 Juli 2014

Singapore, Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: