AUSTRALIA! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu AUSTRALIA! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu

AUSTRALIA!

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

17 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Voordat ik naar Australië vertrok had ik nog 2 dagen in Auckland. Tijd om de stad nog wat te bekijken, de laatste dingen voor Australië te regelen, nieuwe mensen te ontmoeten maar ook tijd om bekenden weer tegen het lijf te lopen tijdens mijn laatste stop in Nieuw Zeeland. Ik meette met Nate en Marleen (roommates uit Wellington) voor een kopje hete chocolademelk bij de Starbucks die ik vervolgens half over mezelf heengoot omdat het dekseltje er niet goed op zat. Verder nam ik nog een hottub met Carie die ik tijdens de Kiwi experience in Kaikoura en op de boot naar Wellington had ontmoet. En op de laatste dag van vertrek had ik nog een heel toevallige ontmoeting met de twee meiden waarmee ik de Kiwi experience begon.

De nacht voor mijn vlucht naar Australië kon ik niet slapen, een beetje stress voor mijn vlucht en kabaal van het feestje in de kamer naast ons was de reden. Mijn roommate was zo aardig om een zekerheidswekker voor me te zetten omdat ik bang was dat ik anders het vliegtuig zou missen. 4 uur ging mijn wekker om het vliegtuig naar Sydney te pakken en daar de meiden die ik op de eerste dag in Nieuw Zeeland had ontmoet weer te zien. 3,5 uurtjes vliegen en ik stond in Sydney (net genoeg om een filmpje te kunnen kijken). Wat een verschil met Nieuw Zeeland!! Drukte chaos en ongeduldigheid was wat ik aantrof. Ik zat nog rustig even te contacten op het gratis WI-FI netwerk totdat een vrouw me aansprak en me graag in het shuttlebusje wilde proppen omdat ze dan eindelijk een volle bus had. De buschauffeur was verre van vriendelijk en maakte nogal onvriendelijk duidelijk dat ik nog even moest wachten met mijn tas in de bus gooien. De vrouw had nog gezegd dat hij even moest stoppen bij de bank voor mij, maar daar had hij op zijn manier geen tijd voor. Mijn tempo waarin ik naar het hostel wilde lopen was ook niet hoog genoeg, maar voordeel was wel dat hij maar snel met mijn tas begon te sjouwen.

Een paar uurtjes later werd ik herenigd met mijn Nieuw Zeeland buddies, Emily en Ellie! We gooiden onze spullen snel in onze privekamer en gingen daarna naar het Opera house en de Harbour Bridge om wat leuke foto's te kunnen schieten. We boekten de Blue Mountains voor de volgende dag want het zou een stralende dag worden volgens de vrouw van MAD travel. Niet wetende dat we zwaar werden voorgelogen want de weersverwachting was ronduit slecht.

Totaal uitgeput ging ik vroeg slapen om de volgende dag (5 juni) helemaal niets van de Blue Mountains te kunnen zien. Alles was bedekt in mist en we konden maar 1 van de Three sisters zien omdat we er heen zijn gelopen. Wel hebben we kangoeroes gevoerd, koala's geaaid, een vogel op de arm gehad en veel andere beesten gezien in het Wildlife park. Ook de barbecue was erg lekker en we hebben kangoeroe vlees geprobeerd maar geef mij maar gewoon een schnitzeltje ofzo, dat is veel lekkerder. We kregen een rondtocht door een rainforest en zagen het spinnenweb van de meest giftige spin. De spin was natuurlijk nergens te bekennen. Maar toen ik even later op de wc zat, zat er natuurlijk een prachtige spin naast me. Geen idee of dat nou zo'n megagiftige spin was maar in Australië kun je er beter maar wel vanuit gaan dat de meeste dieren je dood willen hebben. Het was nogal zonde van ons geld, maar de gids was erg leuk en haalde het beste uit de dag.

Vrijdag was Bondi Beach aan de beurt, maar zelfs de paraplu kon het verschrikkelijke weer niet aan. Totaal verzopen zijn we weggeblazen van Bondi Beach de Mac Donalds in. Om alvast in WK stemming te komen at ik een Braziliaanse voetbalburger om daarna flink aan het shoppen te slaan. 's Avonds was het vivid festival en er was een supermooie lichtshow bij het Opera House en de omliggende gebouwen.

Voor de volgende dag boekten we een bootcruise bij dezelfde vrouw als van de Blue Mountains. Eerst wilden ze ons de meest dure boottickets verkopen maar wij kregen het voor elkaar om de goedkope kaartjes in handen te krijgen. De boottocht zou 2,5 uur duren en elk halfuur vertrekken. In werkelijkheid duurde boottocht 1,5 uur en vertrok eenmalig om half 3. GO MAD travel, jullie zijn wel lekker voor je klanten. Door deze actie kwamen we nogal een beetje in tijdnood en konden we de pilaar naast de Harbourbridge niet meer op. De bootcruise was wel erg leuk en we hadden mooi weer en vanaf het water hadden we ook mooi zicht op de Harbourbridge en het Opera House.

'S avonds pakten we de nachttrein naar Melbourne en dat slaapt echt voor geen meter. Totaal uitgeput kwamen Emily en ik aan in Melbourne, Ellie voelde zich best oké want zij kan op de meest gekke plekken in de meest onmogelijke posities slapen. In Melbourne gingen we sightseeing doen en maakten we gebruik van de gratis tram door de stad. We hebben gratis skytower tickets weten te bemachtigen en 's avonds bekeken we de stad vanaf de bovenste verdieping van de skytower.

Maandag 9 juni deden we de Great Ocean Road tour en eindelijk hadden we geluk. We hadden het meest mooie weer en we reden door een supermooie omgeving. We hadden erg gave stops en het hoogtepunt was toch wel de Twelve Apostles. In werkelijkheid staan er maar 8 rotsblokken, maar it's all in the name! We kwamen zelfs nog iemand van de kiwi experience uit Nieuw Zeeland tegen, superleuk! Vrij laat kwamen we weer terug en de volgende dag moest ik vroeg op om de trein terug naar Sydney te pakken. Ik nam afscheid van Emily en Ellie en stapte op de trein om daar de hele dag te kunnen vertoeven. 's Avonds rond 8 uur kwam ik aan in Sydney en op de gok liep ik naar het hostel waar ik ook eerder had gezeten. Gelukkig hadden ze plek voor mijn laatste nachtje in Australië.

Op de dag van mijn vertrek ging ik in de ochtend nog even naar Bondi Beach, nu met mooi weer. Hier wilde ik natuurlijk even een fotomoment van en dus vroeg ik een typische Japanse familie om een foto van me te maken. Dat wilden ze wel, een complete fotoshoot volgde. Ze pakten hun tablet en mobieltjes om foto's van me en met mij te maken. WEIRDD! In Nederland ben ik te klein voor dat modellenwerk maar misschien heb ik daar wel de perfecte lengte:P In ieder geval aan het einde van de morgen ging ik snel weer terug om mijn spullen te pakken en te vertrekken naar het vliegveld. 32 uur zou het gaan duren voordat ik weer thuis zou zijn in het vertrouwde Nederland!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 8686

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 31 Juli 2014

Singapore, Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: