Bay of Islands! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu Bay of Islands! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu

Bay of Islands!

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

30 Juni 2014 | Australië, Sydney

Vrijdagochtend 30 mei stond ik om 10 voor 7 met al mijn tassen te wachten op de bus die ik niet geboekt had. Deze bus was namelijk volgeboekt maar omdat ik woensdag al naar Australië zou vliegen, zou ik een beetje in tijdnood komen met de volgende bus. Dus daar stond ik dan in alle vroegte fingers crossed te wachten totdat er een kleine versie van een touringcar verscheen. Alle hoop die ik had gehad zakte me al in de schoenen, totdat ik eens rustig de mensen en de stoelen ging tellen. Twee meiden waren niet op komen dagen en dat betekende PLEK VOOR MIJ!! Thanks meiden!

Op weg naar het noordelijkste deel van Nieuw Zeeland was het regenachtig en grijs, maar zo gauw wij zonnestraaltjes de bus uitstapten kon de zon niet achterblijven. Eerst nam ik snel even een powernap want de gast onder mij had me nogal wakker weten te houden met zijn gedraai. En NEE hij had geen chick bij zich, ik heb gecheckt! Eenmaal opgeladen zijn we naar het strand gelopen en daarna hebben we de boot naar het historisch eilandje Russel genomen. Buiten de oudste kerk van Nieuw Zeeland hebben we weinig van het historische centrum gezien. Wel was het een heerlijk rustig eiland met een mooi strandje.

'S avonds hadden we de beste maaltijd in tijden! Een heerlijke barbecue met lekkere salade. Ik had in tijden niet zulk lekker eten gehad, dat reisvoedsel komt je namelijk wel een beetje de neusgaten uit op een gegeven moment.

De volgende dag was het tijd voor Cape Reinga, het noordelijkste deel van de Bay of Islands en daarmee ook het warmste deel van Nieuw Zeeland. Eerst hadden we een stop bij de lichttoren en een punt waar de oceaan en zee samenkwamen. Echt prachtig om te zien. Daarna gingen we naar een strand & we liepen voor het eerst in tijden weer in zomertopjes. Finally, het zomergevoel! Toen we weer terugkwamen bij de bus bleken we iemand te missen, dus als echt rechercheurs gingen we op zoek naar de vermiste. Laura werd gevonden door Joanne en ik en ze bleek de tijd verkeerd te hebben verstaan. Met iedereen aanwezig vertrokken we naar het leukste gedeelte van de dag: Sandboarden!

Voordat we van dit geweldige sandboarden mochten gaan genieten moesten we toch echt zorgen dat we omhoog kwamen met onze surfbordjes. En nee, ze hebben geen sandboardliftjes of iets dergelijks dus het was een goede workout voor mijn conditie die de afgelopen tijd toch al wat minder geworden was. Eenmaal boven kon het feest beginnen! We kregen een korte uitleg, werden op het board geholpen en sufden in volle vaart naar beneden. Daarna toen waren we pro's en konden we het zelf. Na een paar keer had iedereen genoeg zand gegeten en de huid goed gescrubt en werd het tijd voor Ninety Mile Beach.

En Ninety Mile Beach is helemaal niet ninety miles, maar lang genoeg om het gehele strand met de touringcar te rijden. Alles ging goed totdat we van het strand af wilden gaan, we bleven vastzitten met de bus en daar stonden we dan! Een aantal sterke mannen kregen een schop om de bus uit te graven en wij waren vooral voor de foto's en het aanmoedingingswerk. Een andere bus kwam ons met een sleepkabel uit het zand wegtrekken en met een kleine vertraging gingen we door naar een fish and chips tent. JAM!

Zondag deden we een dolfijnencruise met natuurlijk dolfijnen en een rondtocht langs alle eilanden. Helaas hadden de dolfijnen baby's dus mochten we niet met ze zwemmen. We maakten nog een stop op een eilandje en vervolgens was het weer tijd om terug te rennen naar het hostel onder het genot van een tosti! De bus stond alweer te wachten om weer terug naar Auckland te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 8695

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 31 Juli 2014

Singapore, Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: