Terug op het noordereiland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu Terug op het noordereiland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marijke Bergsma - WaarBenJij.nu

Terug op het noordereiland

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

29 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

23 tot en met 26 mei heb ik doorgebracht in windy city Wellington. Ik heb de dagen vooral rustig en zeer cultureel doorgebracht. Ik ben met twee meiden uit Duitsland naar het nationaal museum 'Te Papa' geweest. Dat is echt een megagroot museum met informatie over van alles wat met Nieuw Zeeland te maken heeft; De aardbevingen die zo ontzettend recent zijn dat je er maar niet teveel over moet nadenken. Elke dag is er namelijk wel een aardbeving, alleen lang niet alle aardbevingen zijn te voelen. Ook was er informatie over de historie van Nieuw Zeeland; de Maori cultuur en de dieren die er vroeger leefden. Skype werkte er ook goed, dus ik had eindelijk weer eens gratis de mogelijkheid om met het thuisfront te contacten.

We zijn met de kabeltrein naar boven gegaan om een beetje rond te lopen in de botanic garden. Waarschijnlijk zag die er in de zomer wat indrukwekkender uit dan in de winter. Later heb ik ook nog het City & Sea museum bezocht; dit museum ging over de historie van Nieuw Zeeland en de schepen. Ontzettend cultureel beziggeweest en veel rondgelopen in de stad. Ook zijn 2 roommates en ik uitgeweest in het Windy Wellington. Ik was vrij uniek gekleed met mijn gewone spijkerbroek en hempje. Alle meiden lopen daar met korte rokjes of broeken en hempjes alsof het 30 graden is (ja in de winter!)

Uiteindelijk heeft mijn shopverslaving het toch nog weer gewonnen. Met een eindscore van een jurkje, twee leggings, 1 hempje en typische Nieuw Zeelandse oorbellen en een ketting sloot ik Nieuw Zeeland af. Daarbij moet ik wel even vermelden dat alle zomerkleren zwaar in de aanbieding waren dus zonde om niet te kopen. En ik moest natuurlijk een beetje Nieuw Zeelandse souvenirs meenemen.

Dinsdagochtend vertrokken we naar Taupo om het grootste meer van Nieuw Zeeland te bewonderen. We hebben een zeiltocht gedaan op het meer en hebben een ongelooflijk mooie zonsondergang gehad. Dit in combinatie met een geweldig uitzicht. Na wat Maori rotstekeningen te hebben gezien werd het tijd voor een broodje worst. Inmiddels was het al behoorlijk donker en koud geworden. Over mijn winterjas had ik nog een fleeceponcho en nog had ik het heel koud. We hadden een erg mooie sterrenhemel en we zagen de Milky Way and Southern Cross en vast nog meer maar zoveel weet ik ook weer niet van sterren.

Teruggekomen was ik zwaar verkleumd, want hoewel ik een legging onder mijn broek droeg, 1 top, 2 shirts een fleecevest een winterjas en een lange winterponcho was het echt superkoud. En van kou gaan je hersenen minder goed functioneren, zo ook bij mij. Eenmaal teruggekomen in het hostel sprong ik zwaar desperate onder de douche, omdat ik het zo koud had. Eenmaal wat warmer geworden besefte ik me dat ik met bh stond te douchen, helemaal vergeten.

De volgende dag bleef ik in Taupo om wat meer van het mooie weer te kunnen zien. Helaas was het een prachtige grijze dag met een grijze lucht en grijs water. Tijd voor een goede warme lunch bij een warme kachel. Donderdag vertrokken we weer naar Auckland, de plek waar het allemaal begon en eigenlijk ook het meest saaie gedeelte van Nieuw Zeeland. Daarom heb ik besloten om de Bay of Islands (het noordelijkste deel van Nieuw Zeeland) te boeken voor de laatste dagen in Nieuw Zeeland. In mijn volgende blog het Bay of Islands avontuur!

  • 29 Juni 2014 - 18:45

    Fredie:

    Leuk verhaal weer! Heb gelachen om het douche verhaal ;-)

  • 29 Juni 2014 - 20:16

    Lammert:

    Mooie verhalen Marijke, heel herkenbaar; behalve dat douche-verhaal natuurlijk.

  • 30 Juni 2014 - 20:22

    Marijke Bergsma:

    Thnx! Leuk dat het herkenbaar is:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 8683

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 31 Juli 2014

Singapore, Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: